UŁATWIENIE MYŚLENIA DZIECKU

W ja­kim związku pozostaje parowanie wody z czajnika z zaparowywaniem okna w kuchni? Ołówek zanurzony w szklance wody wydaje się złamany; jaki może mieć to związek z działaniem szkła powiększającego?Oczekujemy, że dziecko będzie nie tylko przyglądało się, ale i obserwowało. Co zachodzi? Co zaszło? Co zajdzie? W którą stronę kręci się woda spuszczana z wanny? Czy będzie kręcić się w tę samą stronę niezależnie, od wanny i zlewm? Czy dałoby się odwrócić kierunek? Ułatwimy dziecku myślenie, odsyłając je do przykładów z życia lub do wspomnień (porównaj to, co widzisz z tym, co pamię­tasz). Pamiętajmy tylko, żeby zostawić dziecku dość czasu. Pomóżmy dostrzec szczegóły, obejrzeć przedmiot z różnych stron, by porównało właściwości. Po­móżmy wydobyć podobieństwa i różnice, dostrzec, jakie zaszły zmiany w czasie.

Witam, z tej strony Krzysztof. Prowadzę blog o tematyce technicznej. Moje zainteresowanie tym tematem zaczęło się kilka lat temu. Od tego czasu prowadziłem różnego rodzaju strony internetowe, lecz teraz całą swoją uwagę chciałbym poświęcić temu blogowi.